GL SLIP DISC MEDICAL CARD AIA APPROVED RM62K

GL SLIP DISC MEDICAL CARD AIA APPROVED RM62K - Bila GL AIA (Guarantee Letter AIA) approved. Saya sebagai agen, antara orang yang terpaling gembira sangat. Lelagi bila kes penyakit Slip Disc ini. Kos rawatan slip disc ini bukan kaleng-kaleng harganya ! Harga rawatan hospitalization untuk slip disc kebiasaannya melebihi RM10K. 

GL SLIP DISC MEDICAL CARD AIA APPROVED RM62K

GL SLIP DISC MEDICAL CARD AIA APPROVED RM62K


Proses GL (Guarantee Letter) SLIP DISC MEDICAL CARD AIA APPROVED RM62K ini taklah susah sangat. Kebiasaanya, hospital akan buat MRI dan menghantarkan report ke AIA.

Apabila semua meet AIA's criteria. Insyaallah semuanya akan lepas.

AIA COVER SLIP DISC OPERATION 


Ramai juga clients saya tanya. Betul ke AIA punya GL cover kes / penyakit Slip Disc? Alhamdulillah memang cover, ini kisah benar tentang pengalaman client saya sendiri. Serius, memang cover. Bukan 1 client sahaja. Malah saya ada beberapa client yang menghadapi sakit slip disc dan GL AIA approved.

Ni kisah client saya yang dah selamat discharge. Tak henti2 beliau ucapan terima kasih pada saya sebabnya beliau baru je bayar medical card dengan AIA sebanyak RM4K+ (lebih 2 tahun). 

Tapi AIA bayar bil keseluruhan untuk operation slip disc sebanyak RM61K ++ hampir RM62K

Sebenarnya, benda gini tak perlu berterima kasih kepada agent, terima kasih pada diri sendiri kerana ada kesedaran untuk memiliki medical card . Hehehe

Tercari-cari medical card?

8 Kelebihan Medical Card AIA Public Takaful


1. Fleksibiliti Harga

Bermula dari Harga Bilik 150, anda boleh memilih pelan bedasarkan tahap kemampuan dan tahap keselesaan. Tidak tahu bagaimana untuk membuat pilihan yang tepat? Mudah. Hanya rujuk Hospital Panel AIA kegemaran anda, lihat harga bilik harian yang anda selesa. Contohnya, Colombia Asia Hospital Cheras, Single Room, RM200. Pilihan anda haruslah Pelan Medical Card 250.

8 Kelebihan Medical Card AIA Public Takaful
2. Tiada Ko-Takaful

Bermakna sekiranya dimasukkan Hospital, anda tidak perlu membuat sebarang pembayaran dari mula masuk hinggalah anda dikeluarkan. Semua bil-bil dikendalikan oleh AIA Public Takaful.

3. Perlindungan Sepanjang Hayat

Pelan ini boleh didaftarkan mulai dari umur 14 Hari dan melindungi anda sehingga umur 100 Tahun.

4. Tiada Had Seumur Hidup

Unlimited? Ya. Sebagai contoh, sekiranya anda telah menggunakan kos rawatan RM100,000 pada tahun ini. Had seumur hidup tidak akan dikurangkan. Tiada kuota seumur hidup yang akan diberikan dalam pelan perlindungan ini.

5. Kemudahan “Just Swipe”

Menjadi satu beban apabila anda dimasukkan ke hospital, anda perlu isi banyak borang, bukan? Dengan Medical Card dari AIA, anda tidak perlu semua itu. Hanya pergi ke Kaunter Pendaftaran, tunjuk Medical Card anda, Swipe Medical Card anda di Mesin Pengimbas Khas yang disediakan di kaunter. Faedah ini juga memudahkan orang sekeliling yang berada disitu untuk menguruskan anda ketika anda dalam keadaan tidak sedar apabila musibah berlaku.


6. Perlindungan Pilihan Untuk Keluarga

Anda boleh ambil pelan ini secara individu atau suami isteri atau anda dan anak-anak atau satu keluarga. Pilihan ditangan anda.

7. Aplikasi Mobil AIA Locator

Anda berada diluar kawasan, anda perlu dimasukkan ke hospital untuk mendapat rawatan, anda tertanya dimana panel AIA terdekat? Jangan khuatir, Aplikasi AIA Locator ada jawapannya, muat turun di Google Play atau App Store. Ketahui panel terdekat anda, rujukan seperti kos bilik harian dan detail hospital juga turut boleh didapati dalam Aplikasi AIA Locator. AIA Locator juga membantu anda untuk menavigasi terus ke destinasi anda.

8. Servis AIA 24/7 365 Hari Setahun

Risau Guarantee Letter (GL) keluar lambat? Dengan AIA, segalanya tidak akan berlaku. Customer Service AIA sangat menitikberatkan urusan ini.


GL SLIP DISC MEDICAL CARD AIA APPROVED RM62K


Tercari-cari medical card?










TENTANG SAYA

Perancang Takaful dari tahun 2008 pengalaman dan pakar dalam takaful kad perubatan, takaful gantian pendapatan, keyman insurance untuk pengarah dan pemilik perniagaan, kad perubatan untuk SME dan simpanan dan persaraan menerusi pelan takaful.


Saya juga merupakan seorang perancang takaful dari AIA Public Takaful di mana perkhidmatan kepakaran saya di dalam perkara berikut:

1. Kad perubatan individu dan keluarga
2. Pelan takaful hayat berasaskan pelaburan
3. Pelan perlindungan bayi dalam kandungan
4. Pelan perlindungan khas wanita
5. Pelan perlindungan pengarah dan pemilik syarikat (keyman insurance)
6. Pelan simpanan dan persaraan bertakaful
7. Pelan kad perubatan syarikat SME

Selain daripada pelan-pelan di atas, saya boleh mengolah pelan khas untuk anda mengikut keperluan dan bajet anda. Sesi temujanji boleh dibuat di sekitar Lembah Klang dan juga satu Malaysia

Sepanjang berkhidmat sebagai perancang takaful, saya telah menguruskan tuntutan dengan nilai ratusan ribu Ringgit yang terdiri dari tuntutan perubatan, elaun hospital, kemalangan dan penyakit kritikal. Ini termasuklah kes tuntutan yang biasa dan juga tuntutan yang agak rumit.








0 Comments